Friday, March 5, 2021

Neelofa Hadiahkan Seterika RM13 Ribu Pada Kakak. Ini Kelebihan Seterika Harga Kayangan

Min syak lepas ni, seterika jenama Laurastar ini akan menjadi trending selepas Thermomix. Tak dinafikan, apa saja yang Lofa buat pasti trending. Terbaru, usahawan...
More

    Terkini

    Top 5 Filem Pilihan Oijom Di Pawagam

    Bermula dari 5 Mac 2021, kerajaan sudah membenarkan panggung wayang di Malaysia kembali beroperasi. Oijom pasti, mesti ramai yang sudah tidak sabar-sabar untuk menonton filem...

    Kongsi Fahaman Anti Vaksin, Laman Sosial Bekas Pelakon Komedi Dipantau

    Berhati-hati kongsi info di laman sosial...

    Zahirah MacWilson & Aiman Hakim Ridza Dedah Wajah Anak

    Akhirnya pasangan pelakon popular, Zahirah MacWilson dan Aiman Hakim Ridza mendedahkan wajah bayi sulung mereka secara rasmi di Instagram masing-masing. Turut didedahkan adalah nama sulung...

    Lelaki Yang Dijangkiti Covid19 Boleh Jadi Mandul?

    Menurut satu kajian di paris, pesakit lelaki yang dijangkiti Covid19 boleh mengalami masalah kesuburan! Laporan eksperimen yang diterbitkan dalam jurnal Reproduction itu bagaimanapun masih belum disahkan kebenarannya.

    “Penemuan ini menunjukkan bukti eksperimen secara langsung pertama yang sistem reproduktif lelaki menjadi sasaran dan rosak akibat COVID-19. Ia juga boleh menyebabkan peningkatan kematian sel sperma, keradangan dan tekanan oksidatif”, kata penyelidik.

    Umum mengetahui yang virus Covid19 menyerang sistem imunisasi tubuh dan seterusnya boleh merosakkan organ dalam lain. Ia juga lebih berisiko tinggi jika dijangkiti oleh warga emas dan mereka yang mempunyai sejarah latar belakang penyakit kronik.

    Menurut laporan itu juga, sistem reproduktif lelaki boleh dianggap sebagai laluan mudah untuk dijangkiti COVID-19 dan dianggap sebagai organ berisiko tinggi oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

    Bagaimanapun, pakar lain menyambut baik hasil penyelidikan berkenaan tetapi mengingatkan lebih banyak kajian perlu dilakukan sebelum membuat kesimpulan akhir terhadap perkara yang menyentuh soal ‘kejantanan’ lelaki.

    Dalam perkembangan lain, kes Covid19 telah mencatat lebih 102 juta kes seluruh dunia. Manakala kes kematian merekodkan lebih 2.2 juta dimana Amerika Syarikat menjadi negara paling banyak kematian dicatatkan sehingga kini dengan lebih 443,000 kematian.

    Sumber: BH Online
    Photo by Amin Moshrefi on Unsplash

    Latest Posts

    Top 5 Filem Pilihan Oijom Di Pawagam

    Bermula dari 5 Mac 2021, kerajaan sudah membenarkan panggung wayang di Malaysia kembali beroperasi. Oijom pasti, mesti ramai yang sudah tidak sabar-sabar untuk menonton filem...

    Kongsi Fahaman Anti Vaksin, Laman Sosial Bekas Pelakon Komedi Dipantau

    Berhati-hati kongsi info di laman sosial...

    Zahirah MacWilson & Aiman Hakim Ridza Dedah Wajah Anak

    Akhirnya pasangan pelakon popular, Zahirah MacWilson dan Aiman Hakim Ridza mendedahkan wajah bayi sulung mereka secara rasmi di Instagram masing-masing. Turut didedahkan adalah nama sulung...

    Gosip

    Ziana Zain Dan Mas Idayu Bermadu?

    Mesti ramai pembaca Oijom yang terkejut dan tidak sangka apabila membaca tajuk artikel ini kan? Tetapi memang benar mereka berdua hidup bermadu, cuma ia sekadar...

    Tayang Tubuh Di Instagram, Naim Daniel Buat Iman Netizen Lemah

    Semalam penyanyi dan pelakon popular Naim Daniel telah memuatnaik sebuah foto dirinya yang tidak berbaju. Foto yang berwarna hitam putih berkenaan menampakkan tubuh Naim yang...

    Netizen Puji Anak Fasha Sandha Cantik Macam Snow White

    Bagi anda yang mengikuti akaun rasmi Instagram pelakon Fasha Sandha, pasti anda sering lihat wajah bayi baru Fasha dan suaminya Aidil Aziz. Fasha sering berkongsi...

    “Bini Aku Jangan Usik, Aku Cari Sampai Dapat!” Shuib

    Semalam penyanyi dan usahawan popular, Siti Sarah Raissuddin ada memuatnaik 'screenshot' mesej daripada netizen yang tidak berpuas hati dengannya. Dalam mesej yang di hantar oleh...

    Zarina Anjoulie & Bekas Suami Sudah Rujuk

    "Wahai pompuan2 yg dok dm2 yas aku rasa skrang korang dah boleh la stop dm2 laki aku ye.. tak marah pesan je... https://www.instagram.com/p/CL5nryZMC5B/ Aku n...